Polecane posty ---> Zmiany w składzie SZAPULUTU

10.05.2018

Od Mint do Shiregta „Cudowny dzień”

-Nie można wchodzić dwa razy do tej samej rzeki*, więc proponuję jeszcze jedno małe ćwiczenie z bieganiem. Da ci jakieś inne doświadczenia niż to- rzekłam niczym filozof.
-No nie przesadzajmy. To trochę małe doświadczenie- zaśmiał się.
-Zawsze coś- uśmiechnęłam się serdecznie. Gniadosz przytaknął, po czym zrobił malusieńką elipsę, wokół mnie.
-Tyle wystarczy?- zapytał ze śmiechem.
-A myślałam, że stać Cię na więcej- podchwyciłam sprytnie i czekałam na reakcję ogiera. Z początku trochę się zmieszał, ale po chwili wypalił.
-Pozory mylą- odpowiedział. Zadziwił mnie tym niesamowitym dystansem do siebie.
-Skoro do tej pory nie podałaś propozycji, gonisz!- Shiregt zaskoczył mnie swoją niespodziewaną reakcją i musnął mnie lekko w brzuch, żeby zaliczyło się dotknięcie. Wbrew pozorom było bardzo przyjemne. Ruszyłam naprzód za uciekającym szybko niczym zając gniadoszem. Ledwo co go dotknęłam, a już padałam na trawę. Na szczęście miał nie więcej energii niż ja i położył się, tak samo, jak ja. A może zrobił to z uprzejmości? Pozostali szybko do nas dołączyli. I tak o to w czwórkę leżeliśmy na zielonej trawie, podziwiając piękne pierzaste chmury i porównując je do najróżniejszych zwierząt, rzeczy inp. Uśmiechnęłam się zebranych. Wreszcie było trochę trawy i piękny słoneczny dzień. Shiregt wyglądał trochę, jakby bujał w obłokach, Dante zainteresował się jakimś listkiem i pokazał go Miriadzie, a ona na to z uwagą słuchała jego wypowiedzi.

*-"Weźmy jeszcze jeden przykład. „Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki” mówią ludzie, którzy chcą wytłumaczyć, czemu nie chcą drugi raz czegoś zrobić.
Błąd.
W tym powiedzeniu nie chodzi o to, że nie powinno się czegoś robić, tylko że się nie da. Autorem tych słów jest Heraklit z Efezu, czyli ten sam człowiek, który powiedział, że wszystko płynie. Twierdził on, że naturą świata i materii jest ciągła przemiana. Dwa razy do tej samej rzeki nie wejdziesz, bo za drugim razem będziesz moczył nogi w zupełnie innej wodzie. To o to chodzi. Nie da się powtórzyć dokładnie tego samego, bo zmieniają się okoliczności. Każda impreza będzie inna, każdy związek, każda randka, każda praca. Możemy starać się stworzyć sobie takie same warunki do powtórzenia czegoś, ale sam fakt, że upłynął jakiś czas, zmienili się ludzie, pogoda, okoliczności – sprawi, że rezultat będzie inny od poprzedniego."- źródełko
<Shi?>

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Wpisz komentarz. Dziękujemy za opinię!

Szablon
Margaryna
-
Maślana Grafika