Polecane posty ---> Zmiany w składzie SZAPULUTU

12.04.2020

Rangi&Hierarchia

Hierarchia i rangi w stadzie są ze sobą powiązane i nie ma między nimi sztywnej granicy - wpierw jednak zajmiemy się omówieniem tych drugich. 
Rangi
Każdy członek klanu pełni w nim swoją rolę - darmozjadów nie przyjmujemy. Bez pracy zresztą nasze postacie zanudziłyby się pewnie na śmierć. Istnieją pewne zasady dotyczące ich wyboru...no, dalej, wszyscy tak bardzo kochamy ściany tekstu!...
Autor postaci informuje administratora o wszelkich zmianach w randze - NIE NA ODWRÓT.
■ Na początek każda postać może wybrać jedną gałąź.
■ Rangi posiadają pięć stopni. Nasza kariera zaczyna się od najniższego, pierwszego poziomu.
■ Uzyskujemy je dzięki zwiększaniu swojej sprawności - im większa wprawa, tym wyższy stopień danej rangi, więcej obowiązków i odpowiedzialniejsze zadania:
I stopień - Na starcie.
II stopień - 90 p.
III stopień - 150 p.
IV stopień - 240 p.
V stopień - 380 p.
■ W przypadku zmiany rangi lub wybrania dodatkowej rozpoczynamy od I stopnia, co nie oznacza, że tracimy wszystkie zdobyte wcześniej punkty. Aby awansować, musimy zdobyć tyle punktów, ile wynosi różnica między poziomami w powyższym zestawieniu. Przykładowo: zmieniamy gałąź medyczną na wojskową ze 150 p. na koncie. Aby zdobyć II stopień, potrzebne jest nam 30 p. (będziemy posiadać 180 p.), do III kolejno 60 p. itd.
■ Wybrana ranga to nasza praca - należy uwzględniać ją w opowiadaniach.
■ Koń odchodzi na emeryturę w wieku 16 lat, co oznacza, że nie pełni już żadnej szczególnej roli w stadzie; jest zdany na opiekę rodziny.
  Do wyboru, do koloru...

Legenda:
Czerwone - sorry memory, mamy już wystarczającą ilość koni w tej gałęzi/randze. Poszukaj innej ;)
Imię - NPC

Gałąź Medyczna
Medycy I stopnia - Chocolate
Medycy II stopnia - Miriada, Arrow, Erina
Medycy III stopnia - Zee
Medycy IV stopnia - Shiregt
Medyk główny (V stopnia) - Mint

Gałąź Wojskowa
Szeregowi (I stopnia) - Khairtai, Sarit, Cardinano, Tantai, Macca, Naris
Starsi szeregowi (II stopnia) - Mika, Alifa, Noctem Animam
Bojownicy (III stopnia) -
Weterani (IV stopnia) - Mivana
Dowódcy legionów (V stopnia) -

Gałąź Edukacyjna
Nauczyciele I stopnia - Srebria, Tantai, Takhal, Naero
Nauczyciele II stopnia - Lumino
Nauczyciele III stopnia - Lipcjan
Mentorzy (IV stopnia) -
Mistrzowie (V stopnia) -

Gałąź Terenowa
Stróże (I stopnia) - Etsiin, Trouble, Tango, Siraane, Maliah, Shira
Zwiadowcy (II stopnia) - ZurlagaFashagar
Przewodnicy (III stopnia) - Cavaldi
Podróżnicy (IV stopnia) -
Dowódca zwiadowców (V stopnia) -

Obowiązki
Gałąź Medyczna
Medycy I stopnia - Pomoc wyższym medykom, opatrywanie lekkich ran, profilaktyka w stadzie.
Medycy II stopnia - Pomoc wyższym medykom, profilaktyka w stadzie, zbieranie leczniczych ziół.
Medycy III stopnia - Udzielanie pomocy w terenie, leczenie lekkich chorób, opatrywanie rannych, współpraca z nauczycielami medycyny.
Medycy IV stopnia - Leczenie chorób, opatrywanie rannych, zbieranie leczniczych ziół, pomoc psychologiczna, wytwarzanie lekarstw i opatrunków, funkcja położnicza.
Medyk główny - Nadzorowanie pracy reszty, opieka nad najcięższymi przypadkami, leczenie chorób, opatrywanie rannych, wytwarzanie lekarstw i opatrunków.

Gałąź Wojskowa
Szeregowi - Zazwyczaj przypada im rola obrońcy członków stada (zarówno przed pokrzywdzeniem z zewnątrz, jak i ze strony klanu), uczą się fachu.
Starsi szeregowi - Na wojnie grupa rezerwowa, w czasach pokoju obrońcy i płatnerzy, czyli rzemieślnicy broni (za drobną opłatą - nie tylko).
Bojownicy - Główne siły zbrojne, wśród nich posłańcy i mordercy. W czasach pokoju współpracują z nauczycielami walki i obrony.
Weterani - Walczący w pierwszej linii, doświadczeni wojownicy, stratedzy i szpiedzy. W czasach pokoju nie mają za wiele do roboty, pomagają niższym stopniom.
Dowódcy legionów - Nadzorują poczynania podwładnych w czasach pokoju, główni stratedzy, dowodzą armią podczas konfliktu, współpracują z dowódcą zwiadowców.

Gałąź Edukacyjna
Nauczyciele I stopnia - Opieka nad źrebiętami, nauczanie podstaw.
Nauczyciele II stopnia - Opieka nad źrebiętami, nauczanie etykiety, hierarchii, rozmowa.
Nauczyciele III stopnia - Specjalizacja nauczania (np. nauczyciel medycyny), organizowanie ,,wycieczek".
Mentorzy - Wyspecjalizowane nauczanie wyższe, pomoc psychologiczna uczniom.
Mistrzowie - Nadzorowanie pracy reszty, wyspecjalizowane nauczanie wyższe, pomoc w wybraniu przyszłej rangi, potwierdzanie poziomu wiedzy konia.

Gałąź Terenowa
Stróże - Pilnują na zmianę stada dzień i noc, ostrzegając przed niebezpieczeństwem.
Zwiadowcy - Sprawdzają tuż przed dotarciem teren lub bazę, w której zamierza osiedlić się na pewien czas klan, pod kątem bezpieczeństwa i zasobów pożywienia.
Przewodnicy - Planują trasę stada, odnajdują zaginionych członków.
Podróżnicy - Wysyłani co jakiś czas, odkrywają nowe tereny do opanowania i są skarbnicą wiedzy w kwestii geografii.
Dowódca zwiadowców - Nadzoruje pracę reszty, współpracuje z dowódcami legionów.
Hierarchia
Aby w stadzie panował ład i porządek, muszą istnieć niżej i wyżej położone jednostki, opiekujące się sobą i pilnujące nawzajem. Jak wznieść się na szczyt hierarchii, komu przysługują największe prawa, kim ty aktualnie jesteś? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz poniżej:
■ Koń, który dopiero dołączył do klanu, automatycznie zostaje umieszczony w poddanych,  najliczniejszej, neutralnej grupie w hierarchii. W miarę upływu czasu może wznieść się wyżej - dołączyć do świty, monarchii - ale niewykluczone jest, że spadniesz niżej, do statusu omegi.
■ Członkowie niższych warstw zobowiązani są słuchać się i okazywać szacunek członkom wyższych sfer.
■  Konie z dwóch różnych poziomów hierarchii nie mogą się ze sobą wiązać więzem partnerskim ani posiadać potomstwa, tzw. klacz będąca poddanym i ogier znajdujący się w świcie nie mogą zostać partnerami. Nie robi to różnicy tylko członkom monarchii.

Monarchia
Monarchię tworzą konie spokrewnione z władcą oraz zasłużone osoby z klanu. Członkowie rodziny królewskiej są najwyżej postawionymi osobami w hierarchii.

Władca (1/1):
(Rządzi klanem, posiada wszelkie prawa. Do niego należy ostateczna decyzja. Generalnie stanowisko dziedziczne, możliwa zmiana poprzez Temtsel Dotood)
Shiregt

Były władca (0/1):
(Nieposiadający już prawa do tronu, z uprawnieniami zwykłego członka, często doradzający nowemu władcy)

Przyszły władca (0/1):
(Zastępuje obecnego władcę w chwili jego śmierci lub osiągnięcia dorosłości)

Ogier βeta (0/1):
(Wykonuje część obowiązków stadnych, jest głównym sędzią rozstrzygającym spory, w sytuacji kryzysowej zastępuje władcę)

Młode βety (0/∞):
(Potomstwo ogiera βeta)

Książęta (0/∞):
(Synowie/Bracia władcy bez prawa do tronu)

Księżniczki (2/∞):
(Córki/Siostry władcy bez prawa do tronu)
Miriada, Moa

Małżonki książąt (0/∞):
(Partnerki książąt)

Małżonkowie księżniczek (0/∞):
(Partnerzy księżniczek)

Magnaci (1/∞):
(Synowie książąt/księżniczek, mają prawo do tronu w przypadku niemożności przyszłego władcy)
Leander

Magnatki (2/∞):
(Córki książąt/księżniczek, bez prawa do tronu)
Naero, Siraane

Małżonka/i władcy (1/6):
(Partnerki władcy lub byłego władcy. Nie mają prawa do tronu, ale większe przywileje. W razie śmierci władcy sprawują władzę do osiągnięcia przez przyszłego dorosłości)
Mivana

Świta
Jej członkowie mają szersze prawa i swój dziedziczny ród z tytułem. Potomkowie świty mają to szczęście, iż przydzieleni są w momencie narodzin do klasy społecznej swoich rodziców.

Rada starszych (0/7):
(Tworzy ją kilkoro starszych członków świty, wyróżniających się mądrością i posłuszeństwem. Ich rolą jest doradzanie członkom klanu w najróżniejszych sprawach z całą swą obiektywnością)
BRAK
Źrebięta (0/∞):
-


Uczniowie(1/∞):
Shantsai Mirdelli 

Pełnoletni (3/∞):
(Pozostałe konie ze świty, nie licząc emerytów)
Lumino Kataxo, Mint Mirdelli, Sarit

Emeryci(0/∞):
-

Poddani
Są to zwykłe kopytne, optymalna, początkowa grupa.

Źrebięta (0/∞):
-

Uczniowie(1/∞):
Skires

Pełnoletni(22/∞):
Etsiin, Arrow, Zee, Chocolate, Nivero, Naris, Macca, Tantai FashagarAlifa, Srebria, Zurlaga, Lipcjan, Credo, Takhal, Cavaldi, Maliah, Noctem Animam, Cardinano, Erina, Tango, Shira

Emeryci(4/∞):
NunekMindy, Mika, Trouble,

Omegi
Najczęściej koń staje się omegą ze względów fabularnych. ,,Kozły ofiarne" stada, osobowości z niejednym przestępstwem lub błędem życiowym na karku. Mogą się wybić jedynie udowadniając swą wartość. Nie mogą posiadać potomstwa ani partnera!

Uczniowie(0/∞):
BRAK

Pełnoletni(1/∞):
Khairtai

Emeryci(0/∞):
BRAK

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Wpisz komentarz. Dziękujemy za opinię!

Szablon
Margaryna
-
Maślana Grafika