Spis treści:
Dzieje klanu
~~~
~~~
Dzieje klanu
Dwudziesty wiek, 1999 rok, chyli się ku upadkowi. Rozjaśnione płomieniem ognisk jurty rozstawione na stepie rozświetlają tę bladą, pochmurną noc. Wiatr targa łany traw. Ta cisza żyje tylko tu, w Mongolii. Żyje głosem tajgi, stepu, pustyni, gór, wyciem wilka, piskiem tarbagana, sykiem węża, szelestem modrzewi, i rżeniem konia...
Nasze kroniki
Khonkh, zabójca słynnego Tria, został założycielem Klanu Mroźnej Duszy. W międzyczasie powstała frakcja Kruczych Cieni, mająca na celu przejęcie władzy. Po wizycie poselstwa u tajemniczego stada z południa wybucha wojna między Klanem a tzw. Stadem Hańby. Zwycięzcą zostaje Klan Mroźnej Duszy, zajmując cały ajmak Kobdoski. Frakcja Kruczych Cieni zostaje rozwiązana, zaś władca ze swą partnerką Yatgaar doczekali się trójki potomków. Niedługo potem klan dotknęły dwie klęski - epidemia oraz uzurpatorzy na Gerel Uul. Stado uporało się z nimi po pewnym czasie. Shiregt tymczasem przejmuje władzę w klanie, pojawiają się tajemnicze morderstwa oraz czwórka kułanów z rozkazem opuszczenia tych terenów. Wyrusza grupa dyplomatyczna, mająca to wyjaśnić i zapobiec rozwojowi wypadków.
Zagrażają nam nie tylko wewnętrzne niesnaski; naukowcy, kłusownicy i miejscowa ludność bywają bezlitośni.
Wpisy fabularne:
Od Yatgaar ,,Cienie Kruków"
Od Marabell do Khonkha ,,Zimowe lenistwo i brak towarzystwa" (Pierwszy arystokrata)
Od Yatgaar do Khonkha ,,Komu w drogę, temu czas"
Od Khonkha do Yatgaar ,,Organizacja"(Wojna)
Od Yatgaar do Khonkha ,,Pieczęć miłości"
Od Shiregt'a ,,Koronacja starej ery" (+16)
Od Shiregt'a ,,Posłańcy zagłady"
Zagrażają nam nie tylko wewnętrzne niesnaski; naukowcy, kłusownicy i miejscowa ludność bywają bezlitośni.
Wpisy fabularne:
Od Yatgaar ,,Cienie Kruków"
Od Marabell do Khonkha ,,Zimowe lenistwo i brak towarzystwa" (Pierwszy arystokrata)
Od Yatgaar do Khonkha ,,Komu w drogę, temu czas"
Od Khonkha do Yatgaar ,,Organizacja"(Wojna)
Od Yatgaar do Khonkha ,,Pieczęć miłości"
Od Shiregt'a ,,Koronacja starej ery" (+16)
Od Shiregt'a ,,Posłańcy zagłady"
Kronika:
13 maj 1876 r. - Powstanie ówczesnej wersji klanu siejącej terror.
24 luty 1879 r. - Przyłączenie Khonkha do klanu, 12 dni później zamordowanie towarzyszy.
18 lipca 1880 r. - Założenie Klanu Mroźnej duszy przez Khonkha
1 października 1882 r. - Powstanie frakcji ,,Krucze Cienie"
10 stycznia 1885 - 8 marca 1887 r. - Konflikt z fikcyjnym ,,Stadem Hańby" (zajęcie całego ajmaku Kobdoskiego)
1 października 1882 r. - Powstanie frakcji ,,Krucze Cienie"
10 stycznia 1885 - 8 marca 1887 r. - Konflikt z fikcyjnym ,,Stadem Hańby" (zajęcie całego ajmaku Kobdoskiego)
21 marca 1887 r. - Zawarcie partnerstwa Yatgaar i Khonkha; rozwiązanie frakcji Kruczych Cieni.
17 września 1892 r. - Przejęcie władzy przez syna założyciela, Shiregt'a z dynastii Altbachów.
17 września 1892 r. - Przejęcie władzy przez syna założyciela, Shiregt'a z dynastii Altbachów.
Struktura i frakcje
Wędrujące stado z dumnym przywódcą na czele, okryte sławą? Możesz być pewien, że natknąłeś się właśnie na Klan Mroźnej Duszy. Witaj w domu! Obecnie zarządza nim syn założyciela, Shiregt z dynastii Altbachów. Klan otwarty jest na wszystkich, byle trzymano się naszych zasad.
Na naszych ziemiach roi się od pułapek; na wojnie polegamy głównie na regeneracji armii i wykończeniu przeciwnika. Życie jednak najczęściej toczy się zwyczajnie - konie rodzą się i umierają, zawierane są nowe przyjaźnie i związki, słychać szum rozmów o niczym, nie daj się jednak zwieść pozorom; pod tym płaszczykiem nadchodzi kolejna klęska żywiołowa, wygłodniałe stado wilków węszy trop stada, monarchia planuje kolejne podboje, wyciągnięty z czyjejś torby sztylet jest skrzętnie chowany, cichy jęk ulatuje wraz z duszą ,,niepotrzebnego". Ta cienka krawędź chybocze się niebezpiecznie i może zmusić cię do upadku; lepiej mieć się na baczności.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Słyszałeś już może o frakcjach? Samodzielnych związkach członków, działających w ,,podziemiu"? Mamy różne cele i środki, lecz nie to się liczy. W większości na wszelaki sprzeciw osób trzecich czy zatuszowanie śladów jest jeden, najprostszy sposób - zabić. Każdy zwolennik będzie mile widziany, jednak ryzyko jest duże. Wszystkie akcje bez wyjątku muszą być dobrze przemyślane. Jedno potknięcie, a cała grupa wpadnie jak śliwka w kompot - łącznie z tobą, bądź zbierze swój obfity plon.
Podejmiesz się tego? Napisz więc do dowódcy frakcji opowiadanie pod tytułem ,,Prośba do [nazwa sekty]" i poczekaj na jego odpowiedź. Może on również sam cię zaprosić, pisząc opo pod tytułem ,,Zaproszenie dla [imię konia]"
Może na własną rękę? Jeśli zamierzasz stworzyć swoją frakcję, wyślij do głównego admina ten oto uzupełniony formularz. Wcale nie musimy od razu nastawiać się na mroczną opozycję. Grupa dobroczyńców czy strażników powołanych przez przywódcę, droga wolna!:
Nazwa frakcji: Oficjalna, pełna nazwa, można podać jakieś skróty.
Dowódca/y: Założyciel/e frakcji; imię oraz wymyślone pseudonimy używane do porozumiewania się z jej członkami.
Zwolennicy: Na początek wpisz ,,brak". W miarę jak sekta będzie się rozwijać, przybędzie ich.
*Stanowiska: Ewentualny podział ról, przykład:
Strateg - osobisty strateg frakcji
itp.
Opis: Jak działa, czym się charakteryzuje, jaką ma ideę, w co wszyscy wierzą? Jakie mają nastawienie do reszty klanu? Ogółem, minimum 4 zdanka.
Autor: Twój login, nick na chacie, kontakt.
Frakcje:
Bardziej zmyślone lub mniej
Skarbnice wiedzy ogromnej
Lub puste, zabawne słowa
A opowieść kryształowa
Chociaż swoje lata ma
To wciąż uczy, bawi, chowa
Życia odwieczne morały.
Legendy to nic innego, jak znana nam z lekcji polskiego definicja - historia otulona welonami wytworów wyobraźni opowiadającego, lecz zawierająca ziarnko prawdy. Każdy członek klanu może takową stworzyć, a przy okazji zdobyć nagrodę, różną w zależności od długości i jakości legendy. Minimum wynosi 350 słów. Zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia pracy.
Legendy:
,,Bogini Ameos" Autorstwa Vayoli (DODA, Kromek)
,,Miłość nie popłaca?" Autorstwa Cardinaniego (aisza)
,,Księżycowa klacz" Autorstwa Mivany (Najmi)
,,Miłość nie popłaca?" Autorstwa Cardinaniego (aisza)
,,Księżycowa klacz" Autorstwa Mivany (Najmi)
SławySławy
Imiona ich szeptał wiatr,
spojrzenie obiegło cały świat,
czyny na wieki w pamięci wyryte,
postacie ponad czasem skryte...
postacie ponad czasem skryte...
Chcesz się tu znaleźć? Jasna sprawa,
Wykaż się; niech twa historia będzie jaskrawa.
O przynależności do tej chwalebnej grupy decyduje wpływ postaci na fabułę, także twoje zaangażowanie w bloga. Administrator posiada głos ostateczny w sprawie, członkowie klanu mogą wysunąć swego kandydata z odpowiednimi argumentami.
Godność|Wiek w chwili śmierci|Data śmierci|Ranga/i|Potomkowie|Partner/ka
Khonkh Altbach|Obecny wśród żywych|Władca KMD, nauczyciel życia stadnego|Dante, Shiregt, Miriada|Yatgaar Altbach; Czarna Winorośl
Klan Mroźnej duszy
Khonkh Altbach znany jest szerzej jako Khonkh, założyciel Klanu Mroźnej Duszy, zgromadzenia o tej samej nazwie, co zabójcze trio, siejące niegdyś postrach wśród mieszkańców stepu. Zebrał wokół siebie sporo członków, dzięki czemu stado rozrosło się z kilku osobników do ponad dwudziestu. Rozbił także powstałą w klanie frakcję ,,Kruczych Cieni", pozostając przy tym sprawiedliwym i dającym drugą szansę sędzią. W wyniku wojny ze Stadem Hańby zajął całość ajmaku Kobdoskiego. Dotychczasowe lata jego rządów to seria wahań nastrojów w klanie - od niepokoju i strachu, po radość i szczęście.
Świat
Poza Mongolią imię jego jest rzadko spotykane, głównie w okolicach Yenisey, na wschodnich krańcach kraju słabiej znane - można powiedzieć, że jest bohaterem miejscowym.
Relacje
Niewiele wiadomo o rodzinie władcy i założyciela, najprawdopodobniej była to zwyczajna tego typu wspólnota. Osobę najbardziej zżytą i najbliższą mu w klanie stanowi jego partnerka, Yatgaar Altbach. Droga do miłości była długa, lecz po jej narodzeniu nic nie zdołało uczucia zgasić. W czasie ich samotnej wyprawy klacz zaszła w ciążę, w wyniku czego doczekali się trójki potomków - ogierków Dante i Shiregt'a oraz klaczki Miriady. Nie wiemy, jakie więzy łączą córkę i pierwszego syna z ojcem, za to o relacji drugiego możemy powiedzieć trochę więcej. Młody władca patrzy na rodziciela jak na autorytet, co Khonkh raczej popiera. Z kolejną postacią - pierwszą arystokratką klanu, Marabell - związek ogiera był czysto przyjacielski. Zapewne przyjaźni się również z drugą przewodniczką, U'schią. Do innych członków jego podejście jest życzliwe, ale nie poufne.
~*~
Aucan|Obecny wśród żywych|Wędrowny handlarz|Brak danych|Brak danych
Klan Mroźnej Duszy
Pojawia się u nas czasem w trakcie swej odwiecznej wędrówki po świecie, dla odrobiny relaksu i wymiany towaru.
Świat
Ten nietypowy osobnik, bowiem natury samotnika, błąka się jak mawiają starsi po całym globie, wyszukując cenne, nietypowe przedmioty, które sprzedaje każdej napotkanej istocie. Zdania na ten temat są dość podzielone; jedni uważają go za zwykłego fałszerza i handlarza naiwnością, inni przysięgają, że rzeczy te naprawdę są wyjątkowe i warte swej ceny. W każdym razie z zewnątrz Aucan to dobrze wychowany, życzliwy, odważny i pomocny koń o niebanalnym poczuciu humoru.
Relacje
Nie wiadomo, czy z kimkolwiek nawiązał jakieś bliższe kontakty. Wciąż podróżuje po świecie i nigdzie nie zostaje na dłużej. Istnieją jedynie plotki, że miał kiedyś romans z pewną siwką w Mongolii.
~*~
Salvador i Junite|Obecni wśród żywych|Brak|Partnerzy
Klan Mroźnej Duszy
Z niewiadomego powodu ta nierozłączna para zakochanych żywi do nas ogromną urazę. Lepiej nie przyznawać się w ich obecności do członkostwa.
Świat
To po prostu kolejna para wędrująca w poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi, nieróżniąca się pozornie zbytnio od innych.
Relacje
W stosunku do siebie to prawdziwe dwie papużki nierozłączki. Nie mają jednak zbyt wielu przyjaciół z uwagi na swój nieciekawy charakter.
~*~
,,Stado Hańby"|Rozbite|Dość niewielkie
Klan Mroźnej Duszy
Między ,,Stadem Hańby" a klanem wybuchła wojna, w wyniku której doszło do kilku krwawych potyczek, a ostatecznie rozbicia przeciwnika i zajęcia przez nas całego ajmaku kobdoskiego. Wydarzenie to wpłynęło również znacznie na życie wielu członków. Mawiają, że powstała frakcja będąca kontynuacją tej grupy, ale jej przywódca ani zwolennicy nie są nam znani.
Świat
Stado to, o wyjątkowo okrutnej i bezwzględnej naturze siało postrach w ajmaku kobdoskim i okolicznych terenach. Aktualnie jest tylko przykrym wspomnieniem dla ich mieszkańców.
~*~
Nazwa nieznana|Istniejące|Brak danych
Klan Mroźnej Duszy
Jego posłańcy, kułany, rozpoczęli ten konflikt, każąc nam wynieść się z własnych terenów. Są zaskakująco pewni swego, ale mamy nadzieję, że wszystko potoczy się pokojowo.
Świat
Nie wiemy, jak bardzo znane jest w okolicy to zgromadzenie. To stado złożone z kułanów, wędrujące przez południowe partie kraju, jak się wydaje - całkiem potężne i mogące okazać się groźnym przeciwnikiem.
Brak komentarzy
Prześlij komentarz
Wpisz komentarz. Dziękujemy za opinię!